Zoekhuis bestand kleiner maken |
Post Reply
|
| Author | |
Ben Hesseling
Nieuw
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Topic: Zoekhuis bestand kleiner makenPosted: 13 December 2004 at 8:46am |
|
Het bestand dat Zoekhuis aanmaakt, wordt elke keer groter als er weer gezocht is op internet naar nieuwe woningen. Is er een mogelijkheid om dit bestand als het ware op te schonen, zodat dit weer teruggaat naar normale proporties?
Ik zit nu al op een bestand van 110 Mb groot, groeit elke keer weer, zelfs als er oude te koop staande huizen verdwijnen. Heeft iemand een oplossing?? |
|
![]() |
|
Frans
Moderator Group
Frans van Daalen |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 13 December 2004 at 9:14am |
|
Als het een .mdb file is dan is via het menu "View | Instellingen" en tabblad onderhoud de optie "Compact & Repair" te gebruiken.
Is het een .dat file dan is het verwijderen en plaatsen van een leeg bestand uit de zipfile emptydb.zip de enige oplossing. 110mb is nog beschaaft ik ken gebruikers met >1gig[:D] |
|
![]() |
|
harry
Nieuw
Joined: 03 November 2003 Location: Netherlands Status: Offline Points: 22 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 03 January 2005 at 11:07pm |
|
Ja, die gebruiker ken ik ook [:)] en, als je systeem maar een beetje up to date is, werkt het dan ook nog goed.
De reden dat de mdb-file zo groot wordt, is dat daar de data in opgeslagen wordt die je van internet haalt. Op zich dus goed dat die file groeit. Als je om wat voor reden dan ook echter een kleiner bestand wil houden dan heb je een paar opties: - begin opnieuw (rename zoekhuis.mdb in zoekhuis-oud.mdb (of zoiets), installeer zoekhuis in een nieuwe directory, pak er de zoekhuis.mdb uit en kopieer die naar de zoekhuis werk directory, maak er meteen een kopie van voor eventuele vervolgacties, verwijder de tijdelijke nieuw aangemaakte directory). Dit is eigenlijk alleen een optie als je zoekhuis gebruikt als buffer en de data daarna wegsluist naar een anderpakket. - download geen of minder foto´s. Foto´s nemen de meeste ruimte van het bestand in. In de instellingen kan je kiezen voor Geen of Een of Alle foto´s downloaden bij een advertentie. Een en Geen schelen veel ruimte, maar ook informatie !! Lukt dat allemaal niet, zorg dan voor goede pc. Ik gebruik een P4 met 28OOhtz en 750mb geheugen. Dat werkt redelijk... Succes. nb: als je een file van 100 mb hebt, heb je er toch hopelijk ook wel een backup van op cd hoop ik !!! |
|
![]() |
|
Post Reply
|
|
|
Tweet
|
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |