Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » WOZ Module (ZoekHuis! Versie 5 en eerder) » Vragen
  New Posts New Posts RSS Feed - WOZ informatie Detail scherm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

WOZ informatie Detail scherm

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Senior Member
Senior Member

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: WOZ informatie Detail scherm
    Posted: 02 February 2007 at 11:13am
 +

Via de button "screenshots" op "Zoekhuis op internet"  kwam ik bij een schreenshots van de "WOZ informatie Detail scherm".

De, middels de screenshots, gepresenteerde opmaak van de perceelsomschrijving inspireerde mij om te onderzoeken of en hoe een dergelijke opmaak is/was te realiseren.

Het lukte mij niet! 

Het voorzien van de tekst van "wit-ruimten" is mij bekend.

Mijn vraag is dan ook: "Hoe kan de gepresenteerde opmaak worden verkregen?"

Ook zag ik dat de "Bijzonderheden" van de Funda-site bij de WOZ gegevens staan/stonden!

Zijn die, in het voorbeeld/screenshot, er handmatig bij gezet, zoals tot op heden door mij wel eens wordt gedaan, of gebeurd/ kan dat automatisch?

Als dat automatsch kan, wat moet ik aan de instelling wijzigen?

+
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 February 2007 at 12:26pm
Ik zie niet echt iets bijzonder aan de opmaak anders dan het gebruikt van een teken om het onderlijnen te maken zijnde ¯ .

Die "bijzonderheden" zijn destijds door diegene die de advertentie tekst op de website plaatste gezet.

Edited by Frans - 03 February 2007 at 12:26pm
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 February 2007 at 10:35pm
+

Ik heb verschillende keren de - in de woz module - verkregen opmaak gecontroleerd aan de opmaak van de Funda advertentie , maar ik krijg bij Funda steeds één lange zin.

Met slechts één hoofdletter aan het begin en verder is de tekst  (in de woz module) verstoken van iedere opmaak, dat ondanks dat er op de desbetreffende Funda advertentie wel degelijk sprake is van enig opmaak.

Om naderhand, bij gelegenheid, de teksten leesbaar te maken (in alinea's te verdelen) en ook aan te vullen (met ontbrekende delen van de advertenties) lukt mij redelijk, maar het onderstrepen heb ik niet voor elkaar gekregen.

+
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 February 2007 at 10:42am
Het onderstrepen gebeurde in het voorbeeld met het teken ¯ Dus zoiets als dit
        ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Ik zie graag een email met adres van een funda advertentie waarin de tekst van ZoekHuis! geen hoofdletters bevat en de Funda tekst wel.

De opmaak is anders omdat in een website gebruik gemaakt wordt van HTML kode. ZoekHuis! verwijderd deze omdat anders de tekst er uit ziet als

"<p>Dit is een tekst met <i>html</i> opmaak.</p>
<p>Dingen zoals <u>volgende</u> lijn en alinea's zijn dmv <b>extra</b> code in
de tekst aanwezig.</p>"

Edited by Frans - 13 February 2007 at 10:43am
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 February 2007 at 11:05am
voorbeeld adres van een funda site:  (site is vervallen)

De tekst zoals ik die in WOZ module zie:

Emdaborg 40, 9751sj haren gn, nederlandzeer ruim gezinshuis in een kindvriendelijke woonwijk!helft van een dubbel geschakeld herenhuis met carport en tuin gelegen aan de buitenrand van de stationsbuurt op een rustige en kindvriendelijke locatie. op slechts enkele loopminuten van het woonhuis ligt het treinstation en de bushalte. bovendien liggen het dorpscentrum en diverse scholen in de directe nabijheid van het huis.het betreft een zeer ruim en goed onderhouden woonhuis welke aan de binnenzijde geheel is gemoderniseerd. het huis beschikt over centrale verwarming, carport, inpandige berging en een besloten achtertuin ingericht als groot terras.indeling:begane grond: entree/hal met meterkast, trapopgang en toilet met fonteintje, u-vorm woon-en eetkamer totaal 44 m2 met laminaat, open haard en tuindeur, aparte royale keuken met zeer fraaie witte u-vorm keukeninrichting met granieten werkbladen en ingebouwde 5 pits gaskookplaat, afzuigkap, combimagnetron, koelkast en vaatwasser, bijkeuken/schuur met aansluiting voor wasmachine en wasdroger.1e verdieping: overloop, badkamer met witte betegeling v.v. ligbad, wastafelmeubel, designradiator en extra toilet, 3 slaapkamers resp. 5.55 x 3.35 m., 4.15 x 2.75 m. en 4.15 x 2.75 m.v.v. vaste wastafel en 2 aparte zolderbergingen vanaf de overloop bereikbaar.2e verdieping: ruime overloop met c.v./bergruimte en 2 slaapkamers resp. 4.75 x 4.15 m. en 4.75 x 3.30 m. beide v.v. vaste wastafel.kenmerken:- kaveloppervlak: 199 m2- woonoppervlak 208 m2- inhoud: 600 m3- bouwjaar: 1978bijzonderheden:- bouwtechnisch keuringsrapport ter inzage- centrale verwarming met nefit turbo hr ketel bouwjaar 2006- warmwater via de c.v.installatie- gedeeltelijk v.v. dubbele beglazing- muur- en dakisolatie- alarminstallatieaanvaarding: in overleg.

Edited by Kruizinga - 27 December 2007 at 7:45pm
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 February 2007 at 10:41am
Een Funda link werkt maar 1 dag
Maar ik zie inderdaad hetzelfde efect. Ik zal eens kijken waarom dat zo is. Indien ik een oplossing zie zal ik het oplossen en een nieuwe versie van de plugin releasen
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 February 2007 at 11:29am
+

Dat een Funda link maar één dag werkt, wist ik, begrijpen is iets anders.

De woningen worden anders kennlijk veel te snel gevonden en dan is het  "winkeltje" weer leeg. Unhappy

Maar eh, het  naderhand onderstrepen van een tekst is mij nog steeds niet gelukt Cry.

+

Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 February 2007 at 11:45am
Kopeer het teken ¯ uit deze reactie en plak er meerdere onder de regel met tekst die onderstreept moet worden.
regel 1 : Dit is de tekst
regel 2 : ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 February 2007 at 11:55pm
+

Aha, een handigheidje dus!

Ja ja,  zo komt de  Zo%20komt%20de%20aap%20uit%20de%20mouw uit de mouw.

En ik maar zoeken en proberen..!

+

Edited by Kruizinga - 18 February 2007 at 12:02am
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2007 at 12:52pm
De woz tekst van Funda wordt in plugin 3.1.7 iets anders opgelaad en opgesl*gen.

Edited by Frans - 05 March 2007 at 6:46pm
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.