Oude database importeren |
Post Reply ![]() |
Author | |
jan willem ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 31 October 2003 Location: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 November 2003 at 4:02pm |
Ik heb van de vorige versies van zoekhuis nog data in andere databases die ik ook in huidige database wil importeren.
Nu staan de gegevens incl foto's in diverse aparte tabellen. Wat is de beste manier om te importeren en welke volgorde van import van de tabellen kan ik het beste aanhouden. Heeft iemand goede tips.[?] Ik vraag me af, of Harry en ik de enigen zijn die 'dit probleem' van verschillende databases hebben of dat meerdere gemeenten dit probleem hebben. Maybe hebben andere gemeenten dit reeds opgelost, suggesties, oplossingen zijn altijd welkom, want samen zijn we sterker.[:)] Groet Jan willem |
|
![]() |
|
Frans ![]() Moderator Group ![]() ![]() Frans van Daalen |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
quote: Het is niet mogelijk te importeren anders dan door een speciaal programma te schrijven die alle bij elkaar horende records in het geheugen inleest en vervolgens in de nieuwe database wegschrijft. |
|
![]() |
|
harry ![]() Nieuw ![]() ![]() Joined: 03 November 2003 Location: Netherlands Status: Offline Points: 22 |
Frans, ik heb hetzelfde probleem. Wellicht dat je hier toch nog een keer tijd voor hebt, want het zou een enorme verbetering zijn.
Groet, Harry |
|
![]() |
|
Op www.hedaal.nl/zoekhuis/exe/zhmerge.exe een eerste versie van een merge tool. Ik hoor graag of er problemen in zitten. LET OP : Wel eerst even je oude bestanden backup-en
Edited by Frans - 28 August 2007 at 10:01am |
|
![]() |
|
jan willem ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 31 October 2003 Location: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
Het werkt toppie Frans
ik ben er erg tevreden over[:)] [:X] quote: Jan Willem |
|
![]() |
|
harry ![]() Nieuw ![]() ![]() Joined: 03 November 2003 Location: Netherlands Status: Offline Points: 22 |
Applicatie getest en Frans heeft inmiddels versie 2 online gezet.
Het werkt goed, maar hou het volgende ff in de gaten: "alle records uit database1 kopieer je naar database2. Als je database 2 dus (om wat voor reden dan ook) zou willen houden in z'n oude formaat, MOET je vooraf een kopie maken. Achteraf aanpassen is niet mogelijk, dan zit alle data van db1 er ook in." Groet, Harry. |
|
![]() |
|
En zelfs weer een iets nieuwere versie om ook de DBISAM databases te kunnen mergen. Wel fixwoz even draaien na de merge om de "lose eindjes" op te lossen. [:D]
|
|
![]() |
|
is er ook een pagina waar staat welke laatste versie's er zijn van jouw producten Frans ik bedoel hiermee bijv.:
fixwozz merger zoekhuis wozzoffline module versie nr datum van uitgifte[:)] gr jan willem |
|
![]() |
|
Alleen de plugin en op die pagina staat het ook als er een versie van ZoekHuis! uitkomt die door iedereen gebruikt moet worden, maar in dat laatste geval komt er altijd een aankondiging per email.
ZoekHuis! bevat altijd ook de laatste versie van de offline woz module. Er komt wel eens een nieuwere versie uit maar die is meestal bedoelt voor gebruikers met speciale problemen. Pas als ik denk dat iedereen daar last van heeft dan wordt deze versie gepubliceerd. merge , fizwoz zijn tools in de as-is klasse [:D] oftewel geen produkten. |
|
![]() |
|
Na aanleiding van wat vragen de laatste tijd. LET OP : Na het draaien van de zhmerge altijd even Fixwoz draaien.
Edited by Frans - 28 February 2008 at 10:48am |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |