Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Problemen
  New Posts New Posts RSS Feed - Defragmenteren wil niet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Defragmenteren wil niet

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08 January 2007
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Defragmenteren wil niet
    Posted: 12 March 2008 at 10:46pm
+
 
Het is verstandig om de harddisk zo nu en dan te defragmenteren,  maar dat lukt mij niet aangezien de defragmentie stopt/blijft hangen op het bestand IOZ_img.blb.
 
Het IOZ_img.blb bestand is ruim 8.000.000 kB
 
Ik heb met veschillende programma's geprobeerd te defragmenteren. 
 
Wat is daar aan te doen? 
 
Als ik zoekhuis start krijg ik iedere keer de website te zien. Dat is zeer storend, is dat te verhelpen?
 
+
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 March 2008 at 9:23am
Defrag zal wel werken maar kan lang duren omdat het een groot bestand is.

De website wordt 1maal getoond per 10 keer starten special omdat dan mensen kunnen zien dat er een nieuwe plugin uit is. Niet iedereen heeft een systeem waarbij de plugin automatich wordt gedownload dit vanwege firewall/proxy problemen.

Edited by Frans - 13 March 2008 at 9:28am
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08 January 2007
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 March 2008 at 9:42am
Originally posted by Frans Frans wrote:

Defrag zal wel werken maar kan lang duren omdat het een groot bestand is.
 
Geachte heer Van Daalen,
 
Ik had het niet over lang duren maar over stoppen respectievelijk blijven hangen.
 
Ik kan zien welke bestanden gedefragmenteerd worden en dus ook waar het defragmentatieproces is gestopt / blijven hangen.
 
Als het defragmentatieproces ongeveer 1,5 uur heeft geduurd, is na een wachttijd van ca. 1 uur in alle redelijkheid genoegzaam te concluderen dat het derfagmenteren kennelijk niet wordt gecontinueerd en dus is gestopt/blijven hangen.
 
Blijft de vraag: Wat heb ik nodig om volledig te kunnen defragmenteren?
 
+
 
 
 
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 March 2008 at 10:36am
Ik heb nog nooit gehoord van defrag die blijft hangen. Als de cpu-load niet op 0 staat voor dat process denk ik dat het "gewoon" hard aan het werk is.

Als test heb ik net een defrag opgestart op een harddisk met 7 bestanden van meer dan 15gig elk groot. Overigens zie ik wel dat u zeker dient te zijn dat er minimaal 15% harddisk ruimte vrij is voor defrag. Dit alles op een XP machine.

Toevoeging : Defrag klaar na 10 min. De x-gig bestanden zijn niet volledig gedefragmenteerd maar dat is een bekend ms defrag probleem.

Edited by Frans - 13 March 2008 at 10:45am
Back to Top
Kruizinga View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08 January 2007
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kruizinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 March 2008 at 2:52pm
Originally posted by Frans Frans wrote:

Ik heb nog nooit gehoord van defrag die blijft hangen. Als de cpu-load niet op 0 staat voor dat process denk ik dat het "gewoon" hard aan het werk is.

Als test heb ik net een defrag opgestart op een harddisk met 7 bestanden van meer dan 15gig elk groot. Overigens zie ik wel dat u zeker dient te zijn dat er minimaal 15% harddisk ruimte vrij is voor defrag. Dit alles op een XP machine.

Toevoeging : Defrag klaar na 10 min. De x-gig bestanden zijn niet volledig gedefragmenteerd maar dat is een bekend ms defrag probleem.
 
Na diverse malen te hebben gedrfragmenteerd, met verschillende programma's, heb ik afgelopen nacht voor het eerst kunnen constateren dat er geen 'rest gedefragmenteerde bestanden' meer waren en heb ik ook een 'gereed melding' gezien.
 
De laatste keer heeft het defragmenteren meer dan 4 uur in besl*g genomen (gestart om ca. 23.00 uur en om 03.00 uur nog bezig). (>>> waarom dat in besl*g een * staat weet ik niet, krijg het * niet weg)
 
Vanmorgen defragmenteerd (controle) met defrag van ms. Na afloop geen gedefragmenteerde bestanden te zien. Het defragmenteren duurde ongeveer 5 minuten.
 
Ik denk dat de problemen zijn opgelost. Ik zal vaker moeten defragmenteren.
 
+


Edited by Kruizinga - 18 March 2008 at 2:55pm
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.