Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » WOZ Module (ZoekHuis! Versie 5 en eerder) » Problemen
  New Posts New Posts RSS Feed - Traagheid WOZ-module
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Traagheid WOZ-module

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Traagheid WOZ-module
    Posted: 01 September 2010 at 10:43am
Goedemorgen Frans,

Ik bemerk de laatste tijd dat het steeds langer duurt voor een object wordt gevonden in de off-line WOZ module.
En als je met de balk naar het gewenste object sleept en vervolgens dubbelklikt op het adres duurt het ook behoorlijk lang voordat je de gegeven te zien krijgt.
Dit geldt ook als je middels je pijltje naar het volgende adres in de lijst loopt.

Is dit een probleem wat bij meer gebruikers voorkomt of moet ik het probleem binnen onze gemeente zoeken bijv. in de grootte van de database of de bereikbaarheid van de database via de thin client op de server? Of heeft het met iets anders te maken?
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2010 at 10:24am
Als de database meerdere gigabytes groot is dan wordt de offline woz module inderdaad langzamer. Er wordt nu een opvolger getest die sneller is. De release datum van deze opvolger staat nog niet vast
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2010 at 11:58am
Oké, ik wacht het rustig af!

Groet, Helga van der Meij-Vester
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 June 2011 at 11:03am
Hallo Frans,

Ik heb zoals je kunt zien in vorige berichten al eens gevraagd of er iets te doen is aan de traagheid van de WOZ Offline module.
Je gaf toen aan dat er gewerkt werd aan een nieuwe release hiervoor.

Ik daar inmiddels al eens wat over bekend. Het is zo vervelende werken, iedere keer als je een object aanklikt duurt het zolang voordat het object geselecteerd is en je dus de info kunt opvragen.
Dit is vooral het geval als er meer dan één medewerker de WOZ-module gebruikt. In ons geval zijn het soms 5 gebruikers tegelijkertijd. Overigens maakt het niet uit of er 2 of 5 personen de WOZ-module gebruiken.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 August 2011 at 12:09pm
De tests met de nieuw offline module (database viewer) zijn klaar. Er moeten nog een paar dingen geregeld worden. De release datum zal september zijn en elke offline woz gebruiker krijgt dan bericht.
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 at 6:01pm
Helga, ik heb een beta versie voor je om te testen. Ik hoor graag of er tijd voor hebt om het te testen.
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 at 1:18pm
Hallo Frans,

Ik heb naar aanleiding van de nieuw geinstalleerde viewer een bugreport naar je gezonden.

Het werkt dus niet, ik krijg wel een prachtig uitziend programma maar het lukt niet om van een object de gegevens op te halen. Alleen de regel is zichtbaar.

In het bijbehorende mailtje heb ik nog iets geschreven over de database, waar mijn collega van automatisering een opmerking over had.

Ik heb niets meer van je gehoord, heb je mijn berichten wel gekregen?

ZOals het nu bij mij geinstalleerd staat is het dus niet te gebruiken.

Ik hoor graag van je,
groet Helga
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 January 2012 at 11:56am
Helga,

Ik heb geen email ontvangen. Het is nog een beta dus niet alles werkt. Het was blangrijk voor mij om te weten of deze versie sneller is dan de oude versie.
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 March 2012 at 3:22pm
Bij het ontwikkelen van de nieuwe versies van ZoekHuis! werd ook gekeken naar de performance. Tijdens dat onderzoek vonden we een oplossing die ook goed bleek te werken voor versie 6. Ik raad iedereen aan om deze patch te downloaden en uit te voeren. Nadat de patch correct is uitgevoerd zal er bijna geen vertraging meer zijn in de woz module.

De patch is te downloaden via : link

Plaats de software in dezelfde directory als de database en draai de software. Na het toepassen van de patch kan de software weer verwijderd worden

Edited by Hedaal - 08 March 2012 at 3:34pm
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 March 2012 at 11:09am
Dag Frans,

Zojuist heeft een collega van automatisering de patch geïnstalleerd en we werken op dit moment met drie mensen tegelijkertijd met de offline module en het is razend snel. Dit lijkt dus de oplossing!
Mijn collega is nog wel aan het proberen contact met je te leggen over het probleem van het niet laden van de foto's. Alle suggesties zijn geprobeerd maar heeft niet tot goed resultaat geleid!

Je zult hem vandaag of morgen wel aan de telefoon krijgen.

Groet Helga
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.