Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Problemen
  New Posts New Posts RSS Feed - Zoekresultaat JAAP.nl
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Zoekresultaat JAAP.nl

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Zoekresultaat JAAP.nl
    Posted: 30 March 2015 at 10:00am
Sinds enige tijd krijg ik ongelooflijk veel nieuwe vraagprijzen in de offline module te zien, geplaatst op Jaap.nl, die niet behoren bij het betreffende object. Soms staat er verder geen informatie bij, soms dus de gegevens en foto's van een heel ander object uit een gemeente waar ik niet op laat zoeken. Is dit bekend? En kan hier wat aan gedaan worden misschien. Als ik op de site van Jaap.nl kijk vind ik het niet terug.
Verwijderen heb ik (nog) niet gedaan omdat ik bang ben dat het de week erna weer wordt ingelezen.
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2015 at 7:06pm
De offline woz module bestaat niet meer. Welke versie van ZoekHuis! en de plugin gebruikt u?
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 8:22am
Bij ons staat geïnstalleerd:

ZoekHuis! Database Viewer

Version 2.0.1.1.

Dit is voldoende?
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 9:59am
De database viewer laat alleen zien wat er opgehaald is door ZoekHuis! Om te kunnen achterhalen of het fout is gegaan en waarom is het nodig om de gegevens van ZoekHuis! te kennen.

Als die gegevens bekend zijn samen met de zoekopdracht waarmee deze foutieve gegevens schijnbaar tevoorschijn komen dan kan er hier ook getest worden en achterhaald worden of het een plaatslijk probleem is of een probleem in de software.

Edited by Hedaal - 02 April 2015 at 11:03am
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 11:57am
Sorry, dat had ik zelf kunnen bedenken!
Dit zijn de gegevens:

Versie 6.7.0.36666 Engine versie 4.5.7.89.

Dit is voldoende?
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 1:44pm
En heeft u voor mij ook de stad (zoekopdracht) waar het probleem met jaap in optreed?

Edited by Hedaal - 02 April 2015 at 1:45pm
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 1:54pm
Ik vraag vraagprijzen van de gemeente Velsen en de gemeente Uitgeest op en naar ik het kan bekijken doet het zich alleen in Velsen voor.
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 at 6:51pm
Ik heb een zoekopdacht opgestart met de gemeente Velsen en jaap. Er werden 613 advertenties gevonden en bijna 2gigabyte aan data gedownload.

Vervolgens heb ik een groot aantal van die woningen in de resultaatlijst "ge-dubbel klikt" hiermee stuurt ZoekHuis! mij naar de website. De gegevens op de website heb ik vervolgens vergeleken met de data die ZoekHuis! onderin de resultaatlijst laat zien. Niet elke woning van deze >600 woningen is zo handmatig gecontroleerd maar wel een behoorlijk aantal.

Geen enkele keer staat er in ZoekHuis! iets anders dan wat er op de website staat.

Wel viel op dat er soms zeer aparte teksten staan : Voorbeeld

http://www.jaap.nl/te-koop/noord+holland/ijmond/ijmuiden/1971zn/tuindersstraat+97/1852215/overzicht?search=/koophuizen/noord+holland/ijmond/ijmuiden/sort8/p3


De tekst is "Op een fraaie locatie, aan een van de mooiste singels van Haarlem"

Maar dat is een makelaar die wat aparte teksten invoert...

Heeft u een aantal adressen waar het bij u fout is gegaan? Mogelijk met teksten zoals door ZoekHuis! opgehaalt.

Edited by Hedaal - 02 April 2015 at 6:54pm
Back to Top
helgavandermeij View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 18 November 2003
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgavandermeij Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 at 10:15am
Ik heb juist dit voorbeeld even bekeken maar dit is idd een voorbeeld wat niet klopt.
Het object wat Jaap weergeeft is niet het betrokken object in de Tuinderstraat 97 in IJmuiden. De tekst waar je naar verwijst heeft echt betrekking op een woning in Haarlem, ook de foto's die Jaap erbij plaatst zijn geen foto's van Tuinderstraat 97 maar van het object in Haarlem. (Schotersingel 87A in Haarlem, dit staat ook in de advertentietekst).
Voorbeelden zijn Kortenaerstraat 61 en Kastanjestraat 6 in IJmuiden. Overigens als ik deze via Google zoek blijken ze allemaal bij Janus Makelaardij te koop te staan danwel gestaan te hebben.
Overigens is het deze morgen met het draaien van de beheermodule wel goed gegaan. Ik weet niet of we het om die reden voorlopig maar moeten laten voor wat het is. Misschien heb ik er in het vervolg geen last meer van.
Back to Top
Hedaal View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 03 October 2003
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hedaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 at 4:33pm
Helaas is er aan een fout van de makelaar bij het invoeren weinig te doen of misschien is het een fout van de jaap site maar ook daaraan is weinig te doen. Mogelijk merkt men het snel en lost men het op.

PS Ik zie net dat als ik de link die ik eerder opgaf nu (vandaag) volg er een andere tekst staat. Mogelijk heeft men het probleem al opgelost!

Edited by Hedaal - 07 April 2015 at 5:07pm
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.