Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Problemen
  New Posts New Posts RSS Feed - programma krijgt geen verbinding met i-ne
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

programma krijgt geen verbinding met i-ne

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 12:09pm
En als er na de get verder niets komt in het bovenste scherm en verder niets in het onderste scherm wordt de verbinding tegengehouden door iets op de pc. Als er een proxy correct geinstalleerd zou zijn dan kreeg je direct een "not allowed" oid als melding.

- firewall XP aan staan?
- firewall op modem aan staan
- zonealarm (always use this action gebruikt en op No gedrukt?)
- Norton Internet Sec. (always use this action gebruikt en op block gedrukt)
etc...
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 1:21pm
Ik heb nu toch van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
De firewall (BlackICe) is precies zo geconfigureerd als anders) maar uitzetten maakt niet uit. De XP firewall heb ik altijd aan gehad, maar ook hier maakt het uitzetten niets uit.

Is er geen enkele mogelijkheid te achterhalen wat het programma doet en waar het stokt?
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 6:28pm
quote:
Originally posted by MAARTEN


Is er geen enkele mogelijkheid te achterhalen wat het programma doet en waar het stokt?



Het stokt bij de aanvraag van de status op www.hedaal.nl, als je httptst niet aan de praat kan krijgen dan gaat het met ZoekHuis! ook niet lukken. Start eens op in save mode inclusief netwerk en draai dan httptst eens. Meer dan waarschijnlijk gaat het dan toch beter.

PS BlackICE? [url]http://www.grc.com/lt/leaktest.htm [/url]
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 7:49pm
Ik zal het zeker eens in safe mode proberen. Goede tip.
Kom ik nog op terug.

Leuk die verwijzing. Ik ken deze site.
Het bericht waarvan je melding maakt is van 2001 en een nogal oude versie van BI, maar leuk om te zien!

Mijn PC zit nu potdicht hoor! [8D]
Ook bij dezelfde site getest:
http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 (ShieldsUP)

Misscien daarom wel problemen met ZOekhuis, [:D] maar nee dat had ik voorheen ook niet met BI
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 8:35pm
Waarom werken goede ideeen nou nooit?

Ik krijg de inbelverbinding niet opgestart in safe mode.
Zelfs handmatig mag ik de betreffende RAS service niet opstarten.

om gek van te worden...

ik heb al getracht om een voor een services en programma's te stoppen maar ook dat hielp niet.
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 March 2004 at 12:17am
quote:
Originally posted by MAARTEN

.... inbelverbinding ....


Oops.. dat idee was meer voor een adsl of kabel verbinding via een netwerk vandaar "safe mode met netwerk" Nooit geprobeert met een inbelverbinding [:I]

Staat de inbelverbinding al aan als je ZoekHuis! en/of httptst opstart? Beste check is om IE op te starten en naar een pagina te gaan en daarna pas httptst.

Als je met de hand eea tijdelijk uit wilt zetten is msconfig wel een optie, dan blijven uiteraard een aantal services nog draaien welke ook de oorzaak kunnen zijn.
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 March 2004 at 1:19pm
Gek genoeg is het een ASDL verbinding, maar (gelukkig) moet je bij deze provider nog wel even inbellen. Ik ben daar wel blij mee, zodat je zelf nog kunt bepalen of je wel of niet online bent...

Vwb MSconfig zal ik zeker nog even proberen.
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 March 2004 at 7:17pm
Ik heb eindelijk alles getest met MSconfig.
Alles uit (ini's, registry ' run' keys en alle services welke uit konden staan). Uiteindelijk draai je met 5 services.

Maar helaas zelfde resultaat.

Nu maar weer een volgende stap verzinnen....?
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 March 2004 at 9:51pm
Frans,

zie je nog mogelijkheden na alle testen die ik heb gedaan?

ZO niet, dat zit er niets anders op dan de zoektocht te staken en zoekhuis niet meer te gebruiken.

Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 March 2004 at 10:41pm
Helaas, ik heb verder geen idee waarom op uw pc de verbinding niet toegelaten wordt noch hoe eea verder te testen en vervolgens op te lossen is.

Als u uw oude pc nog had dan was het een optie geweest om services en programma's te vergelijken zodat het verschil in opstarten mogelijk een handreiking voor de oplossing kon geven

[Latere toevoeging] Het kan ook dat ZoneAlarm geinstalleerd is geweest en niet correct is verwijderd. Het opnieuw installeren van ZoneAlarm lost dit probleem dan op.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.