Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Problemen
  New Posts New Posts RSS Feed - programma krijgt geen verbinding met i-ne
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

programma krijgt geen verbinding met i-ne

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
Psycha View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 06 March 2004
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Psycha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: programma krijgt geen verbinding met i-ne
    Posted: 06 March 2004 at 10:28pm
Hallo,

Ik heb 'zoekhuis' geinstalleerd op mijn PC en het programma heeft het 1 keer gedaan en daarna heeft het telkens aangegeven geen verbinding met het i-net te kunnen krijgen. Ik heb al geprobeerd mijn fire-wall uit te zetten, maar dat heeft geen effect.

(Met het aanmaken van deze profile had ik trouwens ook het probleem dat ik telkens opnieuw het 'voorwaarden'-formulier kreeg als ik op Agree drukte. Nu zit ik dus even achter een andere PC.)

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt!
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2004 at 11:53am
Er zijn maar twee redenen waarom deze melding kan komen
- toegang wordt geweigerd door de firewall.
- toegang gaat via een proxy server.

In het laatste geval dienen de correcte setting ingevuld te worden via het menu "View | Instellingen | Tabblad proxy"

Als er gebruik wordt genaakt van MS-Proxy of ISA-Server dan dient tevens op deze server voor de ZoekHuis! gebruiker NTCR (ook wel NTLM) uit te staan.

---------
Het voorwaarden formulier komt telkens tevoorschijn indien je geen cookies accepteerd
---------
Back to Top
Dirk-Jan View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 24 March 2004
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk-Jan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 March 2004 at 11:29am
Hoi Frans,

Ook ik heb problemen met de verbinding met internet en ja wij hebben een ISA-server. Je meldt dat de NTCR uit moet staan. De systeembeheerder keek net zo wazig terug als ik keek, kan je me iets verder op weg helpen hiermee? Wij willen het hier in de gemeente graag gaan gebruiken.

quote:
Originally posted by Frans

Er zijn maar twee redenen waarom deze melding kan komen
- toegang wordt geweigerd door de firewall.
- toegang gaat via een proxy server.

In het laatste geval dienen de correcte setting ingevuld te worden via het menu "View | Instellingen | Tabblad proxy"

Als er gebruik wordt genaakt van MS-Proxy of ISA-Server dan dient tevens op deze server voor de ZoekHuis! gebruiker de NTCR uit te staan.

---------
Het voorwaarden formulier komt telkens tevoorschijn indien je geen cookies accepteerd
---------

Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 March 2004 at 12:27pm
quote:
Originally posted by Dirk-Jan


Je meldt dat de NTCR uit moet staan.



Je kan op ISA NTCR (de authentication via NT challenge response , oftewel NT Login, of NTLM) op meerdere nivo's regelen. Of op het hoogste nivo via een vinkje bij autorisatie of per user-profile. Alleen in het laatste geval kun je dus voor een gebruiker een aparte profile aanmaken. Als je dat doet en alle andere gebruikers op het standaard profile houdt dan blijft je volledige autorisatie in tact . Behalve voor de ZoekHuis! gebruiker maar dat is er maar 1.

[url]http://support.microsoft.com/?kbid=295667[/url]
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 March 2004 at 9:40pm
IK heb dus twee dagen eerder hetzelfde probleem gemeld.
Alhoewel het altijd heeft gewerkt is na een nieuwe download en tegelijkertijd een nieuwe PC (feitelijk op dezelfde wijze geinstalleerd) het probleem. IK ben dus nog ook zoekende naar de oplossing.
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 March 2004 at 10:11pm
quote:
Originally posted by MAARTEN

IK heb dus twee dagen eerder hetzelfde probleem gemeld.
Alhoewel het altijd heeft gewerkt is na een nieuwe download en tegelijkertijd een nieuwe PC (feitelijk op dezelfde wijze geinstalleerd) het probleem. IK ben dus nog ook zoekende naar de oplossing.



[url]www.hedaal.nl/zoekhuis/exe/httptst.exe [/url] geef als url www.hedaal.nl op een doe een GET In het scherm zie je vervolgens de commando's die heen en weer gestuurt worden en welke melding de pc en de firewall geeft.

Als je nu zonder probleem de website in het onderste deel van je scherm krijgt dan is het geen connectie probleem maar iets anders dat nog voor de verbinding met het internet zit.
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 March 2004 at 10:53pm
beste Frans,

dank voor je tip.
Ik heb het programma gedownload en als ik welke site dan ook invul, geeft hij aan ' not using proxy'
Ik heb geen proxy en die daarom ook niet ingevuld, maar gezien het feit dat het een proxytest is, is dit dan wel het juiste programma, of begrijp ik het verkeerd?

Maarten
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 March 2004 at 11:50pm
Inmiddels een ander programma geprobeerd HTTPtracer.

OP het moment dat ik in Zoekhuis naar de Zoekhuis pagina ga, dan verschijnt het volgende:

GET http://www.hedaal.nl/zoekhuis/images/hedaal_logo.JPG HTTP/1.0
Accept: */*
Referer: http://www.hedaal.nl/zoekhuis/index.asp
Accept-Language: nl
Proxy-Connection: Keep-Alive
If-Modified-Since: Sun, 06 May 2001 13:20:04 GMT
If-None-Match: "09add422fd6c01:9e8"
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Host: www.hedaal.nl
Cookie: ASPSESSIONIDSCTRBTRB=LEDMFFIDNIADADDOAJEDKJKL



Lijkt me heel normaal. Op het moment dat ik zoekhuis zelf start en de melding verschijnt ' opbouwen internet connectie' verschijnt er dus helemaal niets! Alsof er op dat moment helemaal geen verbinding wordt gemaakt of getracht te maken.
Ik begin me toch af te vragen of het niet aan het programma ligt...
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 7:49am
HttpTst is gebaseerd op dezelfde software componenten als welke in ZoekHuis! gebruikt worden. Testen met een ander pakket heeft daarom geen zin.

De melding "geen proxy" geeft alleen maar aan dat er geen proxy gebruikt wordt, belangerijker is of die pagina tevoorschijn komt.
Back to Top
MAARTEN View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 23 March 2004
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MAARTEN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 March 2004 at 10:49am
testen met Httptst.exe:

invulscherm: leeg, behoudens url: 'www.hedaal.nl' en http version: http/1.0

vervolgens GET commando

resultaat:
' not using proxy' en het onderste scherm gewoon blanco.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.