Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Vragen
  New Posts New Posts RSS Feed - Oude database importeren
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Oude database importeren

Post Reply Post Reply
Author
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan willem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Oude database importeren
    Posted: 04 November 2003 at 4:02pm
Ik heb van de vorige versies van zoekhuis nog data in andere databases die ik ook in huidige database wil importeren.
Nu staan de gegevens incl foto's in diverse aparte tabellen.
Wat is de beste manier om te importeren en welke volgorde van import van de tabellen kan ik het beste aanhouden.

Heeft iemand goede tips.[?]

Ik vraag me af, of Harry en ik de enigen zijn die 'dit probleem' van verschillende databases hebben of dat meerdere gemeenten dit probleem hebben. Maybe hebben andere gemeenten dit reeds opgelost, suggesties, oplossingen zijn altijd welkom, want samen zijn we sterker.[:)]
Groet Jan willem

Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2003 at 4:20pm
quote:
Originally posted by jan willem

Ik heb van de vorige versies van zoekhuis nog data in andere databases die ik ook in huidige database wil importeren.
Nu staan de gegevens incl foto's in diverse aparte tabellen.
Wat is de beste manier om te importeren en welke volgorde van import van de tabellen kan ik het beste aanhouden.
Heeft iemand goede tips.

Het is niet mogelijk te importeren anders dan door een speciaal programma te schrijven die alle bij elkaar horende records in het geheugen inleest en vervolgens in de nieuwe database wegschrijft.
Back to Top
harry View Drop Down
Nieuw
Nieuw

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote harry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 January 2004 at 11:05pm
Frans, ik heb hetzelfde probleem. Wellicht dat je hier toch nog een keer tijd voor hebt, want het zou een enorme verbetering zijn.

Groet, Harry
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 June 2004 at 1:40pm
Op www.hedaal.nl/zoekhuis/exe/zhmerge.exe een eerste versie van een merge tool. Ik hoor graag of er problemen in zitten. LET OP : Wel eerst even je oude bestanden backup-en

Edited by Frans - 28 August 2007 at 10:01am
Back to Top
jan willem View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan willem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 June 2004 at 11:39am
Het werkt toppie Frans

ik ben er erg tevreden over[:)]
[:X]

quote:
Originally posted by Frans

Op [url]www.hedaal.nl/zoekhuis/exe/zhmerge.exe [/url]een eerste versie van een merge tool. Ik hoor graag of er problemen in zitten. LET OP : Wel eerst even je oude bestanden backup-en

Jan Willem
Back to Top
harry View Drop Down
Nieuw
Nieuw

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote harry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 June 2004 at 5:43pm
Applicatie getest en Frans heeft inmiddels versie 2 online gezet.

Het werkt goed, maar hou het volgende ff in de gaten:

"alle records uit database1 kopieer je naar database2. Als je database 2 dus (om wat voor reden dan ook) zou willen houden in z'n oude formaat, MOET je vooraf een kopie maken. Achteraf aanpassen is niet mogelijk, dan zit alle data van db1 er ook in."

Groet, Harry.

Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 May 2006 at 7:25pm
En zelfs weer een iets nieuwere versie om ook de DBISAM databases te kunnen mergen. Wel fixwoz even draaien na de merge om de "lose eindjes" op te lossen. [:D]
Back to Top
jan willem View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan willem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 May 2006 at 3:36pm
is er ook een pagina waar staat welke laatste versie's er zijn van jouw producten Frans ik bedoel hiermee bijv.:
fixwozz
merger
zoekhuis
wozzoffline module

versie nr datum van uitgifte[:)]
gr jan willem
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 May 2006 at 5:26pm
Alleen de plugin en op die pagina staat het ook als er een versie van ZoekHuis! uitkomt die door iedereen gebruikt moet worden, maar in dat laatste geval komt er altijd een aankondiging per email.

ZoekHuis! bevat altijd ook de laatste versie van de offline woz module.

Er komt wel eens een nieuwere versie uit maar die is meestal bedoelt voor gebruikers met speciale problemen. Pas als ik denk dat iedereen daar last van heeft dan wordt deze versie gepubliceerd.

merge , fizwoz zijn tools in de as-is klasse [:D] oftewel geen produkten.
Back to Top
Frans View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Frans van Daalen
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 February 2008 at 10:48am
Na aanleiding van wat vragen de laatste tijd. LET OP : Na het draaien van de zhmerge altijd even Fixwoz draaien.

Edited by Frans - 28 February 2008 at 10:48am
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.