Hedaal Homepage
Forum Home Forum Home » ZoekHuis! Versie 5 en eerder » Wensen
  New Posts New Posts RSS Feed - Resultaat op kaart
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Resultaat op kaart

 Post Reply Post Reply
Author
Message
radboudp View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 22 October 2003
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote radboudp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Resultaat op kaart
    Posted: 22 October 2003 at 12:08am
Ik heb net op de website een wens achter gelaten om net als bij funda de huizen die te koop staan op de kaart aan te geven. Dit lijkt misschien moeilijker dan het is. Bij Funda doen ze het (volgens mij) door coordinaten te zoeken bij een postcode. Vervolgens markeren ze die coordinaten op de kaart.

Je hebt al een kaart in je programma, maar ik weet niet of daarop op (al) ingezoomd kan worden. Kaart materiaal is natuurlijk een probleem. Dat moet tot op straat niveau. Maar misschien kan je dat wel ergens vandaan downloaden, aangezien er toch een open internet verbinding nodig is voor de applicatie.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als de kaart heel groot gemaakt zou kunnen worden.

Eventueel kan ik misschien wel met het een en ander helpen. Ik ben zelf ook software engineer...


Groetjes,
Radboud
Back to Top
dennis View Drop Down
Nieuw
Nieuw


Joined: 29 October 2003
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dennis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 October 2003 at 6:58pm
Dit is inderdaad zeer goed mogelijk, echter is er natuurlijk het probleem met de coordinaten ;)

Bij de PTT zijn er geloof ik kaarten te downloaden met daarop alle postcodes op de juiste plaats, deze zou je in kunnen laden in PhotoShop. Dan laadt je een grid over deze kaart en ga je een database samenstellen met postcode/x-y as. Echter gaat het hier om duizenden postcodes waardoor het zeer arbeidsintensief is en daardoor waarschijnlijk niet meer rendabel.

There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.