Print Page | Close Window

De foto's worden NIET gedowload

Printed From: Hedaal
Category: WOZ Module (ZoekHuis! Versie 5 en eerder)
Forum Name: Problemen
Forum Description: Problemen met de software? Mogelijk staat hier een oplossing
URL: http://www.hedaal.nl/forum/forum_posts.asp?TID=155
Printed Date: 13 May 2026 at 11:52pm
Software Version: Web Wiz Forums 11.07 - http://www.webwizforums.com

Topic: De foto's worden NIET gedowload
Posted By: Kruizinga
Subject: De foto's worden NIET gedowload
Date Posted: 21 May 2007 at 10:47am

+

De foto's op de nieuwe site's (per 19 mei 2007) van FUNDA, RE/MAX en Woonblok worden niet  (meer) gedowload, althans ik krijg de foto's niet te zien.

Verder per 19 mei 2007 de volgende melding bij:

Geen WOZ informatie aanwezig [Humsterlandlaan 28] 

Geen WOZ informatie aanwezig [Spilsluizen 30 a] 

(in Groningen) dat terwijl er wel informatie op de desbtreffende site's staat  

De overige site's van Funda (op 19 mei 2007) waren  wel "normaal".

Wegens het ontbreken van meerdere site's van RE/MAX en Woonblok waren deze niet te kontrolerenerd per 21 mei 2007.

Na het constateren van de "manco's" Fixwox en Optimaliseren&Repareren gedraaid, daarna dezelfde manco's geconstateerd.

Fixwoz melde geen fouten.

+

Replies:
Posted By: Frans
Date Posted: 22 May 2007 at 11:31am
Net even snel getest maar ik kreeg zonder problemen de foto's in de woz module.

Date Posted: 22 May 2007 at 11:58am
+

Voor de goede orde Zoekhuis laten zoeken in Groningen en Haren, maar ook nu geen foto's gedownload in de woz-module.

Tot en met 16 mei 2007 werden de foto's nog gedownload, echter daar na niet meer. Evil%20Smile

Helaas....!

+

Date Posted: 22 May 2007 at 1:24pm
Wederom getest met haren en wederom foto's. Wat is er op het systeem gebeurt vnaf 16 mei is dan de vraag?

Ik ga er vanuit dat de foto's niet te zien zijn via het menu "Extra | Woz informatie bekijken"

Date Posted: 22 May 2007 at 2:50pm
+

Het is juist dat ik (ook) geen foto's te zien krijg via het menu "Extra | Woz informatie bekijken" die voor het eerst op of na 19 mei zijn gedownload

Niet alleen in Haren (Gn), maar ook niet bij de overige plaatsen rond "Groningen".

+

Date Posted: 22 May 2007 at 3:24pm
Vraag is dan inderdaad wat er op de pc is gebeurt tussen 16-19 mei.

Wat gebeurt er als er een nieuwe installatie in een andere directory wordt geplaatst en dan gedraait? Ook dan geen foto's?

Date Posted: 22 May 2007 at 4:02pm
+
De pc heeft het na 16 mei rustig gehad.

Het zal er wel niets mee te maken hebben maar 17 mei was het Hemelvaartsdag. 

In een nieuwe directory heb ik niet geprobeerd.

Nader bericht volgt............!

+

Date Posted: 22 May 2007 at 4:35pm
+

Vervolg van het verhaal met ZOEKHUIS opnieuw geďnstalleerd in een nieuwe directory.

Werkt uitstekend, alle foto's zijn te zien, ook via het menu "Extra | Woz informatie bekijken"

Hoe nu verder?

Date Posted: 22 May 2007 at 4:41pm
Dat lijkt dan op een probleem met de database.

ZoekHuis! starten maar niet zoeken en dan direct via het menu "Toon | Instellingen | Tabblad onderhoud" de optie repareren gebruiken. En daarna kijken of het probleem weg is.

Date Posted: 22 May 2007 at 5:56pm

+

Operatie "ZoekHuis! starten maar niet zoeken en dan direct via het menu "Toon | Instellingen | Tabblad onderhoud" de optie repareren gebruiken. En daarna kijken of het probleem weg is." 2x uitgevoerd.

De 2e maal met een "koude"start van de computer.

GEEN verbeteringen geconstateerd!

+

Date Posted: 22 May 2007 at 6:28pm
ZoekHuis! starten en via het menu "Toon | Instellingen | Tabblad onderhoud" de optie repareren bij opstarten aanzetten. ZoekHuis! afsluiten en daarna weer opstarten.

Daarna testen en niet vergeten om de optie weer uit te zetten.

Date Posted: 22 May 2007 at 11:59pm
+
Opdracht "ZoekHuis! starten en via het menu "Toon | Instellingen | Tabblad onderhoud" de optie repareren bij opstarten aanzetten. ZoekHuis! afsluiten en daarna weer opstarten." uitgevoerd, "Daarna testen"

In eerste instantie vergeten "en niet vergeten om de optie weer uit te zetten."

Na het testen:  geen verbeteringen geconstateerd (geen foto's)

Kan er een file verdwenen zijn?

+

Date Posted: 23 May 2007 at 11:18am
Als er een file verdwenen zou zijn zou er geen enkele foto meer in het bestand staan.
Het lijkt er echter nu op dat het bestand geen nieuwe foto's meer accepteerd. Dat is meestal het geval als het bestand corrupt is. Maar de repareer actie zou dat moeten oplossen.

Hoe groot zijn de ioz_img.dat .idx en .blb bestanden samen?

Date Posted: 23 May 2007 at 11:32am
+

de ioz_img.dat .idx en .blb bestanden zijn samen 3.941.366 kB groot.

volgens de onderstande verdeling per bestand:
het ioz_img.dat  bestand is:      15.358 kB
het ioz_img.idx  bestand is:       19.757 kB
het ioz_img.blb  bestand is:  3.906.251 kB

+

Date Posted: 23 May 2007 at 1:03pm
Dat valt mee. Is het mogelijk om deze te zippen en vervolgens per email op te sturen zodat ik ze kan bekijken?

Date Posted: 23 May 2007 at 8:32pm
+
Het zippen lukt wel, maar bij het verzenden per e-mail (Outlook Express) krijg ik steeds een foutmelding.

Totaal 4 pogingen uitgevoerd op verschillende wijze.

Het kleinste bestand (ZIP e-mail)was 524 MB.

+

Date Posted: 23 May 2007 at 9:55pm
Arggg....zie nu net pas dat het 3.900 mb was ipv 3,900 mb. Dat zal inderdaad niet gaan. Ik stuur wel een emailtje om iets ander te proberen.

Date Posted: 24 May 2007 at 9:13am
Mhh...mijn eigen schrijven dat het bijna 4gig is dringt nu pas door. Dit betekend dat het maximum van de database per table is bereikt. Dit kan veranderd worden in een maximuum van 120gig. De beperking van 4gig is niet te veranderen voor Windows 95/98/Me.

De details komen per email.

Date Posted: 26 May 2007 at 6:49pm
Voor de mee-lezers : ZoekHuis! heeft een extra optie gekregen om de zgn "Large File Support" in te stellen.

Date Posted: 26 May 2007 at 8:15pm
+

De oplossing getest en geconstateerd dat het werkt.

Het is de heer Van Daalen dus weer gelukt om een probleem op te lossen en dat op zaterdag.

Daarom:

want mijn ioz_img.dat .idx en .blb bestanden zijn thans - per 27 mei 2007 - samen 4.0533.314 kB groot.

volgens de onderstande verdeling per bestand:
het ioz_img.dat  bestand is:      15.547 kB
het ioz_img.idx  bestand is:       19.981 kB
het ioz_img.blb  bestand is:  4.031.731 kB

en geen foutmeldingen meer gehad, ook niet bij het afsluiten. 

Dus zoekhuis (met de extra optie) kan nu meer aan dan 4 gig.

+

Date Posted: 07 June 2007 at 10:28pm
+

En dan gaat het fout weer bij FUNDA.Cry

Met ingang van heden (gisteren was het dus nog goed) krijg ik geen woz-informatie meer te zien bij FUNDA.

In afwijking van de vorige keer,  zie ik nu geen teksten en geen foto's.

Bij de andere (niet funda) site's krijg ik wel alles te zien.

Alle herstel programma's reeds laten draaien, naderhand geen verbeteringen geconstateerd.

+

Date Posted: 08 June 2007 at 10:48am
Waarschijnlijk is de website gewijzigd. Indien nodig zal er een nieuwe plugin uitkomen. Dank voor de oplettendheid.

Date Posted: 08 June 2007 at 1:36pm
+

Zojuist gecontroleerd, het probleem is nog steeds aanwezig bij "Funda".

+

Date Posted: 08 June 2007 at 7:10pm
Het is een website wijzing. Plugin 3.2.6 zal het oplossen. Verwachting is dat deze uiterlijk morgen beschikbaar is.

Date Posted: 09 June 2007 at 10:00am

+

Nog een "probleempje" ontdekt.

Het perceel:

W e s t e r s e    D r i f t     3 5
9 7 5 2  L B H a r e n G n
€ 1. 185. 000 k.k.

Staat te koop op Funda

wordt niet door Zoekhuis gedetecteerd.

Althans niet bij mij.

+

Date Posted: 09 June 2007 at 10:58am
ZoekHuis! rapporteert 159 woningen voor Haren van Funda, Funda rapporteert ook 159 woningen.

Date Posted: 09 June 2007 at 12:02pm
Originally posted by Frans Frans wrote:

ZoekHuis! rapporteert 159 woningen voor Haren van Funda, Funda rapporteert ook 159 woningen.
+
Dat zou ik ook wel willen, maar in Haren Gn krijg bij Funda slechts  slechts 156 woningen te zien, terwijl Funda 159 aangeeft.

Ik heb de tellingen niet nageteld.

Zie de printscreen die ik u per e-mail doe toekomen.

+

Date Posted: 09 June 2007 at 2:30pm
http://www.zoekhuis.nl/forum/member_profile.asp?PF=2&FID=17 - Frans
Moderator Group
Moderator%20Group
Frans van Daalen
http://www.zoekhuis.nl/forum/new_reply_form.asp?M=Q&PID=403&PN=2&TR=16">Quote Frans   http://www.zoekhuis.nl/forum/new_reply_form.asp?PID=403&PN=2&TR=16">Beantwoord http://www.zoekhuis.nl/forum/forum_posts.asp?TID=150&PID=403#403">bullet Geplaatst op: 03 April 2007 om 10:28am
Maximale bovengrens prijs tot = 2.000.000. Bij een bedrag hoger gaat het niet goed.

In een volgende plugin zal dat aangepast worden. Tussen oplossing is om het maximale bedrag op 2.000.000 te zetten.
In overeenstemming met het bovenstaand advies had ik standaard het maximum (nog steeds) op 2.000.000,00 euro staan.

Als ik het maximum op 9.000.000,00 euro zet, krijg ik nu in Haren Gn totaal 159 woningen, inclusief het perceel: W e s t e r s e D r i f t   35, de beide andere percelen heb ik niet uigezocht.

De logica ontgaat mij, want alle woningen in Haren zitten onder de 2.000.000,00 euro.

Thans concludeer ik dat het "fout" gaat als het maximum lager of op 2.000.000,00 euro is/wordt gezet, dan krijg ik niet meer dan 156, ook nadat ik reeds 159 had gevonden met 9.000.000,00 euro.

De uitkomsten heb ik getest met en zonder WOZ actief. Geen verschillen waargenomen.

Zoals ik het thans kan bekijken is het "probleem" opgelost, middels het opwaarderen tot 9.000.000,00 euro.

Maar is het vraag "Vind zoekhuis alle woningen, als bijvoorbeeld onder 500.000,00 euro wordt gezocht?" 

Zo ja, dan heeft het weinig tot geen nut dat er waarden ingesteld kunnen worden.

Date Posted: 10 June 2007 at 11:14am
+

Nieuwsgierig als ik ben heb ik gecontroleerd of ik ook beneden de € 9.000.000,00 alle woningen vond.

Daarom heb ik de woningen in de prijsklasse tot € 400.000,00 in Haren Gn en Roden op Zoekhuis vergeleken met Funda en geconstateerd dat in beide gevallen het aantal gevonden woningen gelijk is.

Waarom het in prijsklasse rond de 2 miljoen (was mij gebruikelijke maximum)  fout gaat / ging ontgaat mij.

Belangrijker vind ik dat alle woningen gevonden worden/werden.

+

Date Posted: 11 June 2007 at 10:51am
Funda accepteerd geen bedragen anders dan die die in een lijst voorkomen. 2.000.000 is het hoogst selecteerdbaar vlak voor "geen maximuum"

Via een formule probeert ZoekHuis! de ingegeven bedragen naar het Funda lijstje terug te rekenen. Helaas was de berekening van 2.000.000 niet correct waardoor ZoekHuis! dat naar 1.000.000 afrond.

Dit is in de volgende versie opgelost.

Date Posted: 08 October 2008 at 9:04pm
.
Van Funda worden - van de nieuwe percelen/site's - geen foto's meer weergegeven in de WOZ-module, terwijl er wel foto's op funda staan.

Dat is het geval bij de nieuwe en de gewijzigde percelen/site's op/van Funda

.

Date Posted: 09 October 2008 at 11:19am
Een instellng? Hier gaat dat goed. Als het niet de woz instelling is is het misschien de "large file support" instelling?

Date Posted: 09 October 2008 at 12:34pm

de "large file support" instelling  geactiveerd - stond niet aangevinkt,  zoekhuis getest en het probleem is opgelost.

Het is wel een gedoe om alle instelling weer op orde te krijgen nadat  windows opnieuw ge-installeerd is.

Maar Zoekhuis doet alles weer Smile zoals ik gewend was.

Mijn dank voor uw bijstand.

Date Posted: 09 October 2008 at 2:13pm
Regelmatig Backup maken?

Date Posted: 02 April 2010 at 4:05pm
Woningennet geeft geen WOZ informatie.

in plaats daarvan krijg/zie ik de melding: Geen WOZ informatie aanwezig [Helterbult papaver]  

Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.co.uk