Print Page | Close Window

Geen omschrijving bij/onder: type

Printed From: Hedaal
Category: ZoekHuis! Versie 5 en eerder
Forum Name: Problemen
Forum Description: Problemen met de software? Mogelijk staat hier een oplossing
URL: http://www.hedaal.nl/forum/forum_posts.asp?TID=159
Printed Date: 13 March 2026 at 11:11pm
Software Version: Web Wiz Forums 11.07 - http://www.webwizforums.com

Topic: Geen omschrijving bij/onder: type
Posted By: Kruizinga
Subject: Geen omschrijving bij/onder: type
Date Posted: 07 August 2007 at 9:17pm
+

Bij de volgende sites krijg ik geen omschrijving te zien bij/onder: type.

1. Digimmo
  2. Era - op 2 aug '07 nog wel.
  3. Re/Max
  4. Vrije Huizenmarkt.
  5. Woningennet
  6. Woonblok.
Dat zou toch wel handig wezen.

Om het te comntroleren en er voldoende "zeker" van  te zijn heb ik zojuist  Zoekhuis laten draaien in het gebied "20 km rond Haren Gn".

+

Replies:
Posted By: Frans
Date Posted: 08 August 2007 at 11:16am
De meeste website hebben geen type meer in het overzicht pas als er per woning naar de specificaties wordt gekeken laat men het type zien. Net als Funda dus.

Waarom deze websites denken dat dat handig is voor een zoeker ontgaat mij even

Date Posted: 08 August 2007 at 1:07pm
Originally posted by Frans Frans wrote:

De meeste website hebben geen type meer in het overzicht pas als er per woning naar de specificaties wordt gekeken laat men het type zien. Net als Funda dus.

Het schoot mij net te binnen dat het al eerder ter sprake is geweest, dat was ik vergeten, mijn excuus.

Het was de site van ERA waarbij ik constateerde dat er geen omschrijving meer onder "type" werd aangegeven, ter wijl dat eerder (tot 02 aug) wel het geval was.

En toen ik toch bezig was heb ik gelijk maar een overzichtje gemaakt van alle sites zonder een omschrijving onder type.

+

Date Posted: 08 August 2007 at 1:33pm
ERA net even getest maar type/omschrijving komt tevoorschijn.

Date Posted: 08 August 2007 at 5:07pm

ERA net even getest maar type/omschrijving komt tevoorschijn.

Zie mijn e-mail.

Want ik miste ERA gisteren en een paar keer eerder ......................maar zojuist was ERA er wel weer!

Waarom is ERA er niet altijd, is  kennelijk de vraag.

Toeval?

Date Posted: 08 August 2007 at 5:17pm
Nee, geen toeval. Bij de meeste is namelijk ook de prijs niet te bepalen. Dat komt omdat die woningen opeens geen "Vraagprijs" hebben maar een "Koopsom"

Zal eens kijken of een volgende plugin daar rekening mee kan houden. Dank voor de oplettendheid. Komt schijnbaar vaker voor in de regio groningen dan in de regio utrecht die ik als test gebruikt

Date Posted: 08 August 2007 at 6:28pm

Nee, geen toeval. Bij de meeste is namelijk ook de prijs niet te bepalen. Dat komt omdat die woningen opeens geen "Vraagprijs" hebben maar een "Koopsom"

Zal eens kijken of een volgende plugin daar rekening mee kan houden. Dank voor de oplettendheid. Komt schijnbaar vaker voor in de regio Groningen dan in de regio utrecht die ik als test gebruikt

Ja, het blijven Groningers. Smile Die vragen niet, daar is het kopen! Hopen ze.

+

Date Posted: 10 August 2007 at 8:11am

Maar op de sites bij:
  1. Digimmo
  2. Re/Max
  3. Vrije Huizenmarkt
  4. Woningennet
staat wel een type in het overzicht, althans (sinds) gisteravond wel.

en ook op de site van woonblok staat een type omschrijving, zag ik zojuist.

Of de type vermelding op de sites al langer aanwezig was weet ik niet, over het algemeen lees ik de omschrijvingen en bekijk ik de foto's.

Zie voor ERA mijn e-mail.

+

Date Posted: 10 August 2007 at 10:39am
Ben snel naar dimo gegaan en even gekeken. Maar ik zie daar echt geen type staan. %20http://www.dimo.nl/categorie.asp?doSubmit=1&ZoekItem=all&ProvincieSelect=2&intCategorieID=83&WijkSelect=&StraalRondom=0&editVanaf=0&editTot=100000000&typeselect=0&soortselect=0&aantalkamers=&tuinselect=0&woningoppmmselect=min&woningopp=&zoekopbranche=1&chkNVM=1&chkLMV=1&chkVBO=1&chkOVR=1&submit_Selecteer=Woningen+zoeken - dimo

Date Posted: 10 August 2007 at 11:13am

Ben snel naar dimo gegaan en even gekeken. Maar ik zie daar echt geen type staan. %20http://www.dimo.nl/categorie.asp?doSubmit=1&ZoekItem=all&ProvincieSelect=2&intCategorieID=83&WijkSelect=&StraalRondom=0&editVanaf=0&editTot=100000000&typeselect=0&soortselect=0&aantalkamers=&tuinselect=0&woningoppmmselect=min&woningopp=&zoekopbranche=1&chkNVM=1&chkLMV=1&chkVBO=1&chkOVR=1&submit_Selecteer=Woningen+zoeken - dimo

Ik draag een bril........Wink

Date Posted: 10 August 2007 at 11:34am
Tja..maar dat is detail pagina van de woning en daar kan inderdaad een type staan. De link in mijn bericht toont de lijst pagina en daar staat geen type. De lijst pagina is waar ZoekHuis! het type vandaan haalt. Als voor elke woning via de detail pagina het type opgehaalt moet worden dan zal de zoeksnelheid met een factor 10 lager worden.

Alleen voor Funda en mits de woz module actief is is er een uitzondering gemaakt waarbij tijdens het ophalen van de woz informatie ook het type wordt opgehaalt.

Date Posted: 10 August 2007 at 12:07pm
Denk overigens al een tijdje om een extra uitgebreide woz module te maken. Met splitsing tussen straat en nr, alle webpagina's bewaren etc... Het type opnemen van Dimo en de andere sites zou daar ook wel in kunnen

Date Posted: 10 August 2007 at 1:29pm

Tja..maar dat is detail pagina van de woning en daar kan inderdaad een type staan. De link in mijn bericht toont de lijst pagina en daar staat geen type. De lijst pagina is waar ZoekHuis! het type vandaan haalt. Als voor elke woning via de detail pagina het type opgehaalt moet worden dan zal de zoeksnelheid met een factor 10 lager worden.

Maar als ik via zoekhuis bv. een object op Digimmo aanklik, kom ik op de detail pagina.

Dus ik dacht.....Zoekhuis zit kennelijk al op deze pagina, waarom worden de gegevens dan niet opgehaald?

Om te voorkomen dat Zoekhuis tragel wordt, gewoon laten zoals het is, er is mee te leven.

+

Date Posted: 10 August 2007 at 1:46pm

Denk overigens al een tijdje om een extra uitgebreide woz module te maken. Met splitsing tussen straat en nr, alle webpagina's bewaren etc... Het type opnemen van Dimo en de andere sites zou daar ook wel in kunnen

Ik denk dat het gebruik van de woz module dan wel aantrekkelijker wordt, aangezien het thans niet mogelijk is om op woningtype te zoeken en bij de overzichten (vanuit de woz-module)  geen woningtype staat omschreven.

Mits natuurlijk de mogelijkheid aanwezig is.

Als verder het sorteren wordt vervolmaakt, zodat bv. huisnr 4 niet na huisnummer 38 staat, maar er voor, is er nog een "probleem" opgelost.

'k ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe opzet.

Wat is de bedoeling van "alle webpagina's bewaren etc"? Daar staat veel ballast op.

+

Date Posted: 10 August 2007 at 8:02pm
Op dit moment bewaard te woz module alleen de foto's en de advertentie teksten. Maar het is mogelijk (door het uit te breiden) om ook de pagina met de makelaars gegevens te bewaren en de pagina met de details (oppervlakte, kavel, ligging etc) Het is zelfs mogelijk om een echte kopy van de webpagina als een document te bewaren.

Date Posted: 11 March 2008 at 2:56pm
+
Bij Funda is weer iets gewijzigd, met het gevolg dat van appartementen/appartementsrechten GEEN tijpe omschrijving wordt weergegeven!

Gewijzigd is de omschrijving van de 'soort' bij:

Kenmerken

Soort appartement               Benedenwoning (afgesloten portiek)

Soort woonhuis                    Eengezinswoning, 2-onder-1-kapwoning

+

:

Date Posted: 11 March 2008 at 3:59pm
Dank voor oplettenheid en oplossing

Zal in volgende versie (morgen) opgelost zijn.

Date Posted: 08 October 2008 at 10:45am
Bij Funda worden in het geheel geen type omschrijving meer aangegeven. 

Fixwoz laten draaien en onderhoud uitgevoerd (= Optimaliseren & Repareren)

Date Posted: 08 October 2008 at 11:21am
Heeft u die optie wel aanstaan? Net getest maar ik kreeg de types zonder problemen binnen.

Date Posted: 08 October 2008 at 12:20pm
Eh nee, alle instellingen waren gewijzigd Confused.

Het is reeds weer in orde.

Mijn dank voor uw aanwijzing.

Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.co.uk