|
Frans wrote:
Nadeel is dat ZoekHuis! niet kan weten of een woning verkocht is of dat het even van het internet af is omdat de woning bijv. naar een andere makelaar gaat. Of dat de woning opnieuw verkocht wordt. Er is nergens anders dan bij het kadaster uitsluitsel te vinden of zoiets het geval is.
LET WEL : Dit is ook voor een "mens" het geval. Deze informatie is niet beschikbaar op het internet anders dan via het kadaster.
De oplossing is dus zoals gezegt om de gebruiker zelf een beslissing te laten nemen om bijv een woning die 12 maanden niet gezien is weer te markeren als "opnieuw" in de verkoop. |
+
a. “verkocht is of dat het even van het internet af is omdat de woning bijv. naar een andere makelaar gaat. Of dat de woning opnieuw verkocht wordt”
1. Van belang is om te weten hoel ang een woning te koop staat!
2. Of de woning verkocht of teruggetrokken is, is niet van belang aangezien die woning gewoon van de markt af is. Daar is NIETS meer aan te verdienen.
3. Wel is van belang om te weten of de woning, na, b.v. een halfjaar of later, WEER in de verkoop is gedaan. Want de nieuwe startdatum van de “zeer ontspannende periode voor de verkoper” is van direct belang.
b. dan bij het kadaster uitsluitsel te vinden of zoiets het geval is.
1. Nog afgezien van het feit dat het ondoenlijk is, kunnen de Kadastergegevens (van verkocht) niet direct in de (scan) overzichten van Zoekhuis zichtbaar worden gemaakt (thans ook niet mogelijk met de ingevoerde verkoopgegevens).
2. Dat betekent dat het zeer bewerkelijk is en blijft, zo niet zeer irritant, om steeds “handmatig te doen” wat bij uitstek geschikt zou zijn om geautomatiseerd te doen.
c. De oplossing is dus zoals gezegt om de gebruiker zelf een beslissing te laten nemen om bijv een woning die 12 maanden niet gezien is weer te markeren als "opnieuw" in de verkoop
1. Dat lijkt mij niet de aangewezen weg. Ik ben al jaren praktisch ingesteld. Zo heb ik, om te voorkomen dat ik alles moet onthouden, schrijven en lezen geleerd en voor zaken die ik regelmatig moet doen een computer gekocht. Werkt uitstekend.
2. In Haren Gn vind ik tegenwoordig ca. 180 adressen met Zoekhuis, in Groningen(stad) ca. 1300 adressen. Ik ben niet instaat om zelf te onthouden welke adressen het zijn/waren. Dus het zelf markeren als "opnieuw” is geen optie (althans niet voor mij).
3. Nog afgezien van de vraag hoe de datum eenvoudig bruikbaar in een overzicht is/wordt weergegeven. En dan is het nog de vraag wat de gevolgen zijn als de optie (markering) – per abuis – wordt uitgeschakeld.
Om de geschiedenis regelmatig te wissen is ook geen optie, aangezien dan alles, ook de van waarde gegevens, worden verwijderd.
Ik ben geinsprieerd door hetgeen op http://www.miljoenhuizen.nl/ - www.miljoenhuizen.nl is te zien,
het is dus kennelijk wel mogelijk. Vraag mij niet hoe, ik ben geen IT-er.
+
|