Oud of toch nieuw |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
Frans ![]() Moderator Group ![]() ![]() Frans van Daalen |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zoals gezegt geen enkele correcte conclusie is te trekken zonder het Kadaster. Het is wel mogelijk om een redelijke conclusie te trekken. Bijvoorbeeld aan de hand van de "laatste datum" Indien de "laatste datum" namelijk nogal lang geleden is, zeg meer dan 2 maanden EN uw weet dat u in het zelfde gebied regelmatig heeft gezocht met ZoekHuis! dan zal het pand uit de verkoop zijn. Er is nog een MITS en een MAAR maar die is alleen voor de LMV van toepassing aangezien die hun aanbod op hun eigen website hebben opgedoekt. Indien de "laatste datum" echter van een recente datum is dan staat het pand nog te koop c.q. weer te koop. Het "weer te koop" of "nog te koop" is misschien te bepalen aan de hand van de advertentie-datums en/of prijsverloop schermen (rechterkant v/d woz module) Edited by Frans - 19 August 2007 at 11:52am |
|
![]() |
|
Kruizinga ![]() Senior Member ![]() Joined: 08 January 2007 Status: Offline Points: 106 |
+ Maar nu zoek ik voor iemand "nieuw aanbod", er zijn nog altijd mensen die als eerste op de stoep willen staan, hetzij zo. Dan mis ik dus kennelijk alle woningen die ook al in b.v. 2005 of 2006 met Zoekhuis zijn gevonden, aangezien die volgens uw verhaal NIET als nieuw worden herkend! ![]() Hoe zit het dan met de E-mail module? Ik ga ervan uit dat met een “E-mail module” wel alle “nieuwe huizen” gevonden worden en niet uitsluitend de “nog nooit door Zoekhuis gevonden” woningen. Want dan worden er wel woningen gemist. Ik kan mij niet voorstellen dat er niets ingebouwd kan worden, zodat de datum het begin aangeeft dat de woning aan geboden werd/wordt. Het Kadaster verhaal is hierbij niet van belang, aangezien de kopers uitsluitend belang hebben om geïnformeerd te worden met het “nieuwe aanbod”. De 'hamvraag' is thans: “Hoe vind ik, zonder omwegen en/of kunstgrepen, direct met Zoekhuis alle nieuwe aanbod?” + |
|
![]() |
|
Frans ![]() Moderator Group ![]() ![]() Frans van Daalen |
Helaas bevat uw hamvraag twee totaal verschillende insteek-punten. Daarom even splitsen
1) Ja, Toon nieuwe huizen laat alleen zien wat er nog nooit eerder door ZoekHuis! is gevonden MITS men niet de geschiedenis opschoont. Als men wel opschoont dan staat alles wel in de WOZ (die is dan niet opgeschoond) maar niets in de geschiedenis. Toon nieuw huizen laat dan huizen zien die als nieuw gemrakeerd zijn maar reeds in de WOZ aanwezig zijn. 2) Nieuw per zoeker : Dit is heel iets anders in dit geval praat je eigenlijk over zoekopdrachten en resultanten per zoeker. Vandaar dat ZoekHuis! daar speciaal die multi-zoeker module voor heeft. In dit geval wordt namelijk per zoeker bijgehouden wat nieuw is. Zoeker 1 meld op maandag dat hij iets zoekt in GR 150-200K, ZoekHuis! kan dan elke dag die lijst geven waarbij de keuze aan de ZoekHuis! gebruiker is (de Makelaar) of alles op maandag voor die klant nieuw is of dat we pas alles wat dinsdag nieuw gevonden is voor de klant nieuw is. Stel dat na 7 dagen komt Zoeker 2: Hij zoek GR 150-200K ZoekHuis! houd nu onafhankelijk van Zoeker 1 bij wat voor Zoeker 2 nieuw is. Wat voor Zoeker 1 dus oud is kan voor Zoeker 2 nieuw zijn aangezien we die woning nog niet eerder hebben aangeboden aan Zoeker 2. Er is in de multi-zoeker module dus een geschiedenis lijst uniek per zoeker. en voor elke zoeker wordt opnieuw uitgezocht wat er op dat moment tov van de vorige lijst die alleen voor die zoeker is aangemaakt nieuw is. U kunt dus dan bijvoorbeeld Zoeker 2 elke dag een lijst geven en Zoeker 1 maar 2 maal per week. Elke keer zal het aanbod nieuw zijn per zoeker ondanks dat sommige woningen eigenlijk reeds eerder gevonden waren. ----- "Maar nu zoek ik voor iemand "nieuw aanbod", er zijn nog altijd mensen die als eerste op de stoep willen staan, hetzij zo." Alles is de eerste keer nieuw voor deze zoeker aangezien u nog niet eerder iets heeft aangeboden! U zult in zo'n geval dus niet de "toon nieuwe huizen" gebruiken. U weet namelijk nooit wat deze zoeker al wel of niet zelf heeft gevonden! Edited by Frans - 05 September 2007 at 5:53pm |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |